Nonstop Records, gevestigd te Simpelveld, KvK-nummer 86897314, wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als verkoper.
De wederpartij van verkoper wordt in deze algemene voorwaarden aangeduid als koper.
Partijen zijn verkoper en koper samen.
Met de overeenkomst wordt bedoeld de koopovereenkomst tussen partijen.
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of goederen door of namens verkoper.
Afwijken van deze voorwaarden kan alleen als dat uitdrukkelijk én schriftelijk door partijen is overeengekomen.
De volledige koopsom wordt altijd meteen in de webshop voldaan. Bij reserveringen wordt in sommige gevallen een aanbetaling verwacht. In dat geval krijgt de koper een bewijs van de reservering en de vooruitbetaling.
Betaalt koper niet op tijd, dan is hij in gebreke. Blijft koper in gebreke, dan is verkoper gerechtigd de verplichtingen op te schorten totdat koper aan zijn betalingsverplichting heeft voldaan.
Blijft koper in gebreke, dan zal verkoper tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de koper. Deze incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van verkoper op de koper onmiddellijk opeisbaar.
Weigert koper zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door verkoper, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan verkoper te betalen.
Aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in het aanbod een termijn van aanvaarding is genoemd. Wordt het aanbod niet binnen die gestelde termijn aanvaard, dan vervalt het aanbod.
Levertijden in offertes zijn indicatief en geven koper bij overschrijding daarvan geen recht op ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk én schriftelijk anders zijn overeengekomen.
Aanbiedingen en offertes gelden niet automatisch voor nabestellingen. Partijen moeten dit uitdrukkelijk én schriftelijk overeenkomen.
De op aanbiedingen, offertes en facturen genoemde prijs bestaat uit de koopprijs inclusief de verschuldigde btw en eventuele andere overheidsheffingen.
De consument krijgt het recht om na ontvangst van de bestelling binnen 14 dagen de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden (herroepingsrecht). De termijn begint te lopen vanaf het moment dat de (gehele) bestelling door de consument is ontvangen.
Er bestaat geen herroepingsrecht wanneer de producten volgens zijn specificaties op maat zijn gemaakt of slechts kort houdbaar zijn.
De consument kan een herroepingsformulier van verkoper gebruiken. Verkoper is gehouden dit terstond na de vraag van koper aan koper ter beschikking te stellen. Meld je retour aan door dit formulier in te vullen.
Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde product te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het ongebruikte en onbeschadigde product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele verzendverpakking aan verkoper retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
De volgende producten en services kunnen niet worden geretourneerd: Videodragers, geluidsdragers en software waarvan de verzegeling is verbroken (bijvoorbeeld cd’s, dvd’s, lp’s en games).
Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering van de opdracht noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aan.
Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Verkoper stelt koper hiervan zo spoedig mogelijk op de hoogte.
Indien de wijziging van of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, licht verkoper koper hierover vooraf schriftelijk in.
Indien partijen een vaste prijs zijn overeengekomen, geeft verkoper daarbij aan in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van deze prijs tot gevolg heeft.
In afwijking van het bepaalde in het derde lid van dit artikel kan verkoper geen meerkosten in rekening brengen indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan hem kunnen worden toegerekend.
Zodra het gekochte door de koper in ontvangst is genomen, gaat het risico over van verkoper naar koper.
Koper is gehouden het geleverde op het moment van (af)levering, maar in ieder geval binnen zo kort mogelijke termijn te (doen) onderzoeken. Daarbij behoort koper te onderzoeken of kwaliteit en kwantiteit van het geleverde overeenstemmen met hetgeen partijen zijn overeengekomen, althans dat kwaliteit en kwantiteit voldoen aan de eisen die daaraan in het normale (handels)verkeer gelden.
Reclames met betrekking tot beschadigingen, tekorten of verlies van geleverde goederen moeten binnen 10 werkdagen na de dag van aflevering van de goederen door koper schriftelijk bij verkoper worden ingediend.
Bij gegrondverklaring van de klacht binnen de gestelde termijn heeft verkoper het recht om óf te herstellen, óf opnieuw te leveren, óf om van levering af te zien en koper een creditnota te sturen voor dat deel van de koopprijs.
Geringe en/of in de branche gebruikelijke afwijkingen en verschil in kwaliteit, aantal, maat of afwerking kunnen niet aan verkoper worden tegengeworpen.
Klachten met betrekking tot een bepaald product hebben geen invloed op andere producten dan wel onderdelen behorende bij diezelfde overeenkomst.
Na het verwerken van de goederen bij koper worden geen reclames meer geaccepteerd.
Is aan koper een monster of model getoond of verstrekt, dan wordt het vermoed slechts als aanduiding te zijn verstrekt zonder dat de te leveren zaak daaraan behoeft te beantwoorden. Dit is anders als partijen uitdrukkelijk zijn overeengekomen dat de te leveren zaak wel daarmee zal overeenstemmen.
Bij overeenkomsten ter zake van een onroerende zaak wordt vermelding van de oppervlakte of andere afmetingen en aanduidingen eveneens vermoed slechts als aanduiding bedoeld te zijn, zonder dat de te leveren zaak daaraan behoeft te beantwoorden.
Levering geschiedt ‘af fabriek/winkel/magazijn’. Dit houdt in dat alle kosten voor koper zijn.
Koper is verplicht de zaken af te nemen op het moment dat verkoper deze bij hem aflevert of doet afleveren, dan wel op het moment waarop deze zaken hem volgens de overeenkomst ter beschikking worden gesteld.
Indien koper afname weigert of nalatig is in het verstrekken van informatie of instructies die noodzakelijk zijn voor de levering, is verkoper gerechtigd de zaak voor rekening en risico van koper op te slaan.
Indien de zaken worden bezorgd, is verkoper gerechtigd eventuele bezorgkosten in rekening te brengen.
Indien verkoper gegevens van koper nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst, vangt de levertijd aan nadat koper deze gegevens aan verkoper ter beschikking heeft gesteld.
Een door verkoper opgegeven termijn voor levering is indicatief. Dit is nooit een fatale termijn. Bij overschrijding van de termijn moet koper verkoper schriftelijk in gebreke stellen.
Verkoper is gerechtigd de zaken in gedeelten te leveren, tenzij partijen dit anders schriftelijk zijn overeengekomen of aan deellevering geen zelfstandige waarde toekomt. Verkoper is bij levering in delen gerechtigd deze delen afzonderlijk te factureren.
Kan verkoper niet, niet tijdig of niet behoorlijk aan zijn verplichtingen uit de overeenkomst voldoen door overmacht, dan is hij niet aansprakelijk voor door koper geleden schade.
Onder overmacht verstaan partijen in ieder geval iedere omstandigheid waarmee verkoper ten tijde van het aangaan van de overeenkomst geen rekening kon houden en ten gevolge waarvan de normale uitvoering van de overeenkomst redelijkerwijs niet door koper kan worden verlangd zoals bijvoorbeeld ziekte, oorlog of oorlogsgevaar, burgeroorlog en oproer, molest, sabotage, terrorisme, energiestoring, overstroming, aardbeving, brand, bedrijfsbezetting, werkstakingen, werkliedenuitsluiting, gewijzigde overheidsmaatregelen, transportmoeilijkheden, en andere storingen in het bedrijf van verkoper.
Voorts verstaan partijen onder overmacht de omstandigheid dat toeleveringsbedrijven waarvan verkoper afhankelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, niet aan de contractuele verplichtingen jegens verkoper voldoen, tenzij zulks aan verkoper te verwijten is.
Indien zich een situatie als hiervoor bedoeld voordoet als gevolg waarvan verkoper niet aan zijn verplichtingen jegens koper kan voldoen, dan worden die verplichtingen opgeschort zolang verkoper niet aan zijn verplichtingen kan voldoen. Indien de in de vorige zin bedoelde situatie 30 kalenderdagen heeft geduurd, hebben partijen het recht de overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk te ontbinden.
Ingeval de overmacht langer dan drie maanden voortduurt, heeft koper het recht de overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden. Ontbinding kan alleen via een aangetekende brief.
Rechten van een partij uit deze overeenkomst kunnen niet worden overgedragen zonder de voorafgaande schriftelijke instemming van de andere partij. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel 3:83, tweede lid, Burgerlijk Wetboek.
De bij verkoper aanwezige zaken en geleverde zaken en onderdelen blijven eigendom van verkoper totdat koper de gehele afgesproken prijs heeft betaald. Tot die tijd kan verkoper zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
Indien de overeengekomen vooruit te betalen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft verkoper het recht om de werkzaamheden op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan. Er is dan sprake van schuldeisersverzuim. Een verlate levering kan in dat geval niet aan verkoper worden tegengeworpen.
Verkoper is niet bevoegd de onder zijn eigendomsvoorbehoud vallende zaken te verpanden noch op enige andere wijze te bezwaren.
Verkoper verplicht zich de onder eigendomsvoorbehoud aan koper geleverde zaken te verzekeren en verzekerd te houden tegen brand, ontploffings- en waterschade alsmede tegen diefstal en de polis op eerste verzoek ter inzage te geven.
Indien zaken nog niet zijn geleverd, maar de overeengekomen vooruitbetaling of prijs niet conform afspraak is voldaan, heeft verkoper het recht van retentie. De zaak wordt dan niet geleverd totdat koper volledig en conform afspraak heeft betaald.
In geval van liquidatie, insolventie of surseance van betaling van koper zijn de verplichtingen van koper onmiddellijk opeisbaar.
Iedere aansprakelijkheid voor schade, voortvloeiende uit of verband houdende met de uitvoering van een overeenkomst, is steeds beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de gesloten aansprakelijkheidsverzekering(en) wordt uitbetaald. Dit bedrag wordt vermeerderd met het bedrag van het eigen risico volgens de desbetreffende polis.
Niet uitgesloten is de aansprakelijkheid van verkoper voor schade die het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van verkoper of zijn leidinggevende ondergeschikten.
Koper is verplicht klachten over de verrichte werkzaamheden direct te melden aan verkoper. De klacht bevat een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat verkoper in staat is hierop adequaat te reageren.
Is een klacht gegrond, dan is verkoper gehouden het goed te herstellen en eventueel te vervangen.
Indien in de overeenkomst garanties zijn opgenomen, geldt het hiernavolgende. Verkoper garandeert dat het verkochte aan de overeenkomst beantwoordt, dat het zonder gebreken zal functioneren en dat het geschikt is voor het gebruik dat koper voornemens is ervan te maken. Deze garantie geldt voor een periode van twee kalenderjaren na ontvangst van het verkochte door koper.
De bedoelde garantie strekt ertoe om tussen verkoper en koper een zodanige risicoverdeling tot stand te brengen dat de gevolgen van een inbreuk op een garantie steeds volledig voor rekening en risico van verkoper komen en dat verkoper zich ter zake een inbreuk op een garantie nooit kan beroepen op artikel 6:75 BW. Het bepaalde in de vorige zin geldt ook als de inbreuk bij koper bekend was of bekend had kunnen zijn door het verrichten van onderzoek.
De genoemde garantie geldt niet wanneer het gebrek is ontstaan als gevolg van onoordeelkundig of oneigenlijk gebruik of wanneer – zonder toestemming – koper of derden wijzigingen hebben aangebracht dan wel geprobeerd hebben aan te brengen of het gekochte hebben gebruikt voor doeleinden waarvoor het niet bestemd is.
Indien de door verkoper verstrekte garantie betrekking heeft op een door een derde geproduceerde zaak is de garantie beperkt tot de garantie die door die producent wordt verstrekt.
Nonstop Records behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht, merkenrecht, tekeningen- en modellen-recht, etc.) op alle producten, ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met gegevens of andere informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen.
De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Nonstop Records (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.
Nonstop Records is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
Grote inhoudelijke wijzigingen zal Nonstop Records zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de overeenkomst op te zeggen.
Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Nederlands recht van toepassing.
De Nederlandse rechter in het arrondissement waar Nonstop Records is gevestigd is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij de wet dwingend anders voorschrijft.
De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag is uitgesloten.
Wanneer in een gerechtelijke procedure één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden als onredelijk bezwarend worden aangemerkt, dan blijven de overige bepalingen onverminderd van kracht.
Deze algemene voorwaarden zijn gemaakt op 01 juli 2022.
Nonstop Records: Nonstop Records, established in Simpelveld, Chamber of Commerce no. 86897314.
Customer: the party which Nonstop Records has entered into an agreement with.
Parties: Nonstop Records and customer together.
Consumer: a customer who is an individual acting for private purposes.
These terms and conditions will apply to all quotations, offers, activities, orders, agreements and deliveries of services or products by or on behalf of Nonstop Records.
Parties can only deviate from these conditions if they have explicitly agreed upon in writing.
The parties expressly exclude the applicability of supplementary and/or deviating general terms and conditions of the customer or of third parties.
All prices used by Nonstop Records are in euros, are inclusive of VAT or Margin VAT and exclusive of any other costs such as administration costs, levies and travel-, shipping- or transport expenses, unless expressly stated otherwise or agreed otherwise.
Nonstop Records is entitled to adjust all prices for its products or services, shown in its shop, on its website or otherwise, at any time.
Increases in the cost prices of products or parts thereof, which Nonstop Records could not foresee at the time of making an offer or the conclusion of the agreement, may give rise to price increases.
The consumer has the right to terminate an agreement as a result of a price increase as referred to in paragraph 3, unless the increase is the result of statutory regulation.
If the customer has received a sample or model of a product, he cannot derive any rights from this other than that it is an indication of the nature of the product, unless the parties have explicitly agreed that the products be supplied conform to the sample or model.
Nonstop Records may, at the conclusion of the agreement, require a down payment of up to 50% of the agreed amount.
The customer must have paid the full amount before delivery is possible.
Payment terms are considered as fatal payment terms. This means that if the customer has not paid the agreed amount at the latest on the last day of the payment term, he is legally in default, without Nonstop Records having to send the customer a reminder or to put him in default.
Nonstop Records reserves the right to make a delivery conditional upon immediate payment or to require adequate security for the total amount of the services or products.
Products are immediately paid for in the store and webshop.
If the customer does not pay within the agreed term, Nonstop Records is entitled to charge an interest of 2% per month for non-commercial transactions from the day the customer is in default, whereby a part of a month is counted for a whole month.
When the customer is in default, he is also due to extrajudicial collection costs and may be obliged to pay any compensation to Nonstop Records.
The collection costs are calculated on the basis of the Reimbursement for extrajudicial collection costs.
If the customer does not pay on time, Nonstop Records may suspend its obligations until the customer has met his payment obligation.
In the event of liquidation, bankruptcy, attachment or suspension of payment on behalf of the customer, the claims of Nonstop Records on the customer are immediately due and payable.
If the customer refuses to cooperate with the performance of the agreement by Nonstop Records, he is still obliged to pay the agreed price to Nonstop Records.
Nonstop Records reserves the right to cancel orders as “Non-Paying Buyer” if Nonstop Records has not received payment within 7 days after sending an invoice.
As soon as the customer is in default, Nonstop Records is entitled to invoke the right of recovery with regard to the unpaid products delivered to the customer.
Nonstop Records invokes the right of recovery by means of a written or electronic announcement.
As soon as the customer has been informed of the claimed right of recovery, the customer must immediately return the products concerned to Nonstop Records, unless the parties agree to make other arrangements about this.
The costs for the collection or return of the products are at the expense of the customer.
A consumer may cancel an online purchase during a cooling-off period of 14 days without giving any reason,
provided that:
– the product has not been used
– it is not a product that can spoil quickly, like food or flowers
– the product is not specially tailored for the consumer or adapted to its special needs
– it is not a product that may not be returned for hygienic reasons (underwear, swimwear, etc.)
– the seal is still intact, when the product is a data carrier with digital content (CDs, DVDs, Vinyl, etc.)
– the product is not a (holiday)trip, a transportation ticket, a catering order or a form of leisure activity
– the product is not a separate magazine or a loose newspaper
– the consumer has not renounced his right of withdrawal
The cooling-off period of 14 days as referred to in paragraph 1 commences:
– on the day after the consumer has received the last product or part of 1 order
– as soon as the consumer has received the first the product of a subscription
– as soon as the consumer has confirmed the purchase of digital content via the internet
The consumer can notify his right of withdrawal via info@nonstoprecords.nl, if desired by using the withdrawal form that can be downloaded here via the website of Nonstop Records.
The consumer is obliged to return the product to Nonstop Records within 14 days after the notification of his right of withdrawal, after which period his right of withdrawal will lapse.
If the purchase costs and any other costs (such as shipping and return costs) are eligible for reimbursement according to the law, Nonstop Records will refund these costs to the consumer within 14 days of receipt of the timely appeal to the right of withdrawal, provided that the consumer has returned the product to Nonstop Records in time.
The costs for return are only reimbursed by Nonstop Records if the complete order is returned.
If the consumer invokes his right of withdrawal and returns the entire order on time, the costs for returning the complete order will be borne by the consumer.
Nonstop Records can appeal to his right of retention of title and in that case retain the products sold by Nonstop Records to the customer until the customer has paid all outstanding invoices with regard to Nonstop Records, unless the customer has provided sufficient security for these payments.
The right of retention of title also applies on the basis of previous agreements from which the customer still owes payments to Nonstop Records.
Nonstop Records is never liable for any damage that the customer may suffer as a result of using his right of retention of title.
The customer waives his right to settle any debt to Nonstop Records with any claim on Nonstop Records.
Nonstop Records remains the owner of all delivered products until the customer has fully complied with all its payment obligations with regard to Nonstop Records under whatever agreement with Nonstop Records including of claims regarding the shortcomings in the performance.
Until then, Nonstop Records can invoke its retention of title and take back the goods.
Before the property is transferred to the customer, the customer may not pledge, sell, dispose of or otherwise encumber the products.
If Nonstop Records invokes its retention of title, the agreement will be dissolved and Nonstop Records has the right to claim compensation, lost profits and interest.
Delivery takes place while stocks last.
Delivery takes place at Nonstop Records unless the parties have agreed upon otherwise.
Delivery of products ordered online takes place at the address indicated by the customer.
If the agreed price is not paid on time, Nonstop Records has the right to suspend its obligations until the agreed price is fully paid.
In the event of late payment, the customer is automatically in default, and hereby he cannot object to late delivery by Nonstop Records.
Any delivery period specified by Nonstop Records is indicative and does not give the customer the right to dissolution or compensation if this period is not met with, unless the parties have expressly agreed otherwise in writing.
The delivery starts once the customer has fully completed the (electronic) ordering process and received an (electronic) confirmation of his order from Nonstop Records.
Exceeding the specified delivery period does not entitle the customer to compensation or the right to terminate the contract, unless Nonstop Records cannot deliver within 14 days after the customer has urged him to do so in writing or if the parties have agreed upon otherwise.
The customer must ensure that the actual delivery of the products ordered by him can take place in time.De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Nonstop Records (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze gebruiken.
Transport costs are paid by the customer, unless the parties have agreed upon otherwise.
If the package of a delivered product is opened or damaged, the customer must have a note drawn up by the forwarder or delivery person before receiving the product. In the absence of which Nonstop Records may not be held liable for any damage.
If the customer himself takes care of the transport of a product, he must report any visible damage to products or the packaging prior to the transport to Nonstop Records, failing which Nonstop Records cannot be held liable for any damage.
If the customer orders products later than the agreed delivery date, the risk of any quality loss is entirely for the customer.
Any extra costs as a result of premature or late purchase of products are entirely at the customer’s expense.
The warranty relating to products only applies to defects caused by faulty manufacture, construction or material.
The warranty does not apply in the event of normal wear and tear and damage resulting from accidents, changes made to the product, negligence or improper use by the customer, or when the cause of the defect cannot clearly be established.
The risk of loss, damage or theft of the products that are the subject of an agreement between the parties, will pass on to the customer when these products are legally and/or factually delivered, at least are in the power of the customer or of a third party who receives the product for the benefit of the customer.
Exchange is only possible if the following conditions are met:
– exchange takes place within 14 days after purchase upon presentation of the original invoice
– the product is returned in the original packaging or with the original (price) tags still attached to it
– the product has not been used
Discounted items, non-shelf articles such as food, custom made items or specially adapted articles for the customer and Vinyl, CDs and DVDs cannot be exchanged.
The customer indemnifies Nonstop Records against all third-party claims that are related to the products and/or services supplied by Nonstop Records.
The customer must examine a product or service provided by Nonstop Records as soon as possible for possible shortcomings.
If a delivered product or service does not comply with what the customer could reasonably expect from the agreement, the customer must inform Nonstop Records of this as soon as possible, but in any case within 1 month after the discovery of the shortcomings.
Consumers must inform Nonstop Records of this within two months after detection of the shortcomings.
The customer gives a detailed description as possible of the shortcomings, so that Nonstop Records is able to respond adequately.
The customer must demonstrate that the complaint relates to an agreement between the parties.
If a complaint relates to ongoing work, this can in any case not lead to Nonstop Records being forced to perform other work than has been agreed.
The customer must provide any notice of default to Nonstop Records in writing.
It is the responsibility of the customer that a notice of default actually reaches Nonstop Records (in time).
If Nonstop Records enters into an agreement with several customers, each of them shall be jointly and severally liable for the full amounts due to Nonstop Records under that agreement.
Nonstop Records is only liable for any damage the customer suffers if and insofar as this damage is caused by intent or gross negligence.
If Nonstop Records is liable for any damage, it is only liable for direct damages that results from or is related to the execution of an agreement.
Nonstop Records is never liable for indirect damages, such as consequential loss, lost profit, lost savings or damage to third parties.
If Nonstop Records is liable, its liability is limited to the amount paid by a closed (professional) liability insurance and in the absence of (full) payment by an insurance company of the damages the amount of the liability is limited to the (part of the) invoice to which the liability relates.
All images, photos, colors, drawings, descriptions on the website or in a catalog are only indicative and are only approximate and cannot lead to any compensation and/or (partial) dissolution of the agreement and/or suspension of any obligation.
Every right of the customer to compensation from Nonstop Records shall, in any case, expire within 12 months after the event from which the liability arises directly or indirectly. This does not exclude the provisions in article 6:89 Dutch Civil Code.
The customer has the right to dissolve the agreement if Nonstop Records imputably fails in the fulfillment of his obligations, unless this shortcoming does not justify termination due to its special nature or because it is of minor significance.
If the fulfillment of the obligations by Nonstop Records is not permanent or temporarily impossible, dissolution can only take place after Nonstop Records is in default.
Nonstop Records has the right to dissolve the agreement with the customer, if the customer does not fully or timely fulfill his obligations under the agreement, or if circumstances give Nonstop Records good grounds to fear that the customer will not be able to fulfill his obligations properly.
In addition to the provisions of article 6:75 Dutch Civil Code, a shortcoming of Nonstop Records in the fulfillment of any obligation to the customer cannot be attributed to Nonstop Records in any situation independent of the will of Nonstop Records, when the fulfillment of its obligations towards the customer is prevented in whole or in part or when the fulfillment of its obligations cannot reasonably be required from Nonstop Records .
The force majeure situation referred to in paragraph 1 is also applicable – but not limited to: state of emergency (such as civil war, insurrection, riots, natural disasters, etc.); defaults and force majeure of suppliers, deliverymen or other third parties; unexpected disturbances of power, electricity, internet, computer or telecoms; computer viruses, strikes, government measures, unforeseen transport problems, bad weather conditions and work stoppages.
If a situation of force majeure arises as a result of which Nonstop Records cannot fulfill one or more obligations towards the customer, these obligations will be suspended until Nonstop Records can comply with it.
From the moment that a force majeure situation has lasted at least 30 calendar days, both parties may dissolve the agreement in writing in whole or in part.
Nonstop Records does not owe any (damage) compensation in a situation of force majeure, even if it has obtained any advantages as a result of the force majeure situation.
If, after the conclusion of the agreement and before its implementation, it appears necessary to change or supplement its contents, the parties shall timely and in mutual consultation adjust the agreement accordingly.
Nonstop Records is entitled to amend or supplement these general terms and conditions.
Changes of minor importance can be made at any time.
Major changes in content will be discussed by Nonstop Records with the customer in advance as much as possible.
Consumers are entitled to cancel the agreement in the event of a substantial change to the general terms and conditions.
The customer cannot transfer its rights deferring from an agreement with Nonstop Records to third parties without the prior written consent of Nonstop Records.
This provision applies as a clause with a property law effect as referred to in Section 3:83 (2) Dutch Civil Code.
If one or more provisions of these general terms and conditions prove null or annullable, this will not affect the other provisions of these terms and conditions.
A provision that is null or annullable shall, in that case, be replaced by a provision that comes closest to what Nonstop Records had in mind when drafting the conditions on that issue.
Dutch law is exclusively applicable to all agreements between the parties.
The Dutch court in the district where Nonstop Records is established is exclusively competent in case of any disputes between parties, unless the law prescribes otherwise.
Drawn up on 01 juli 2022.